søndag den 6. april 2014

Smagen af sommer

Vi går mod lysere tider - i mange henseender for mit vedkommende - og som om min mave godt er klar over dette, craver den for øjeblikket salater a la sommer en masse. Her nævnes i flæng nogle af de salater jeg har stillet på middagsbordet på det seneste: insalata caprese, salade nicoise (i en mere "tøm hele køleskabet agtig" form) og mangosalat med ceviche af torsk. Sidstnævnte lavede jeg her til aften og det blev et overraskende hit! Jeg har virkelig svært ved det med fisk. Tilberedt ordentligt kan det jo smage gudeskønt, men min hjerne går ofte på "writers block"-mode når jeg vil lave fisk. Så jeg er ekstra stolt over at kreere et styk fisk som er en tand mere kreativt end paneret rødspætte;-). Salaten blev lavet på hjertesalat, mango og rød peber med en generøs sjat sødet hvidvinseddike ovenpå.
Torsken frøs jeg et par timer, sådan at alle grimme sager var total tot og fisken samtidigt var nemmere at skære i tynde skiver. Lagen bestod af saften fra fire lime og én citron plus en halv finthakket chili. Fisken fik halvanden time i lagen hvor syren "kogte" torsken. Derefter blev det hele blandet og vupti! Sommerlækker salat:-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar