lørdag den 15. marts 2014

Madlavningsamok

Det er egentlig lidt sært, men siden jeg begyndte på arbejde igen, har jeg fået en vild lyst til at lave mad hele tiden når jeg er hjemme... Jeg ved ikke om det er arbejdets skyld og om årsagen ligger i at det bliver lysere og lysere derude, men i hvertfald så havde jeg meget mere overskud i en periode. Skønt:-). Det begyndte med min caribiske uge, for så at gå over i en "Mæt & Slank"- periode, altså inspireret af Jane Faerbers nye bog, for så, skiftevis og overlappende, at være begge dele. Dette her er bare lidt af de ting jeg fik kokkereret. Senere har jeg fundet ud af at madlavning også fungerer godt som terapi, men mere om det i et andet indlæg.
 I 
Så altså jeg har haft gang i friturestegte sødekartofler, torsk marineret på caribisk manér, souskai (spicy mangosalat), arme riddere med diverse tilbehør og nødde-/chokoladekager. Jeg forsøgte mig også med en tiramisu i anledningen af gårsdagens fejring af manden herhjemme, men den kan jeg slet ikke prale med, for den blev bare så mislykket.... Aner ikke hvor det gik galt, men den var som suppe i bunden, og så synes jeg desuden at resultatet af de hjemmebagte ladyfingers var skuffende, da de var alt for hårde. Selv efter 6 timer i marsalasuppe, var de slet ikke bløde nok. Jeg må tjekke internettet efter en anden opskrift, for jeg elsker tiramisu

Og så lige det sidste billede af hovedretten til min mands fødselsdag, helt efter hans eget ønske, porchetta fyldt med rosmarin, fennikelfrø og persille. Jeg er desværre ikke selv så glad for smagen af svinekød, men må sige at krydderierne maskerede den meget godt;-). Den var i hvertfald et hit hos resten af selskabet. Min slagter havde, på eget forslag, skåret sværet næsten helt af. Dette gjorde han for, at jeg havde en større rulleoverflade og derfor større mulighed for, at komme ekstra meget stuffing i. Klog mand;-).








Ingen kommentarer:

Send en kommentar