fredag den 25. april 2014

Om allergi og forår


Mine to dejlige (for det meste...) børn har ikke sovet så godt på det seneste. Middagsluren har været atypisk kort og nattesøvnen ligeså. Vores gæt var at det måtte være varmen, der holdt dem vågne. Og dermed os vågne. Åndssvage varmen - nu havde jeg lige sådan glædet mig til den og så er den bare SÅ modarbejdende. Dette forblev årsagen lige indtil August, den mindste, begyndte at få virkelig slemt børneeksem, bare sådan uden videre. Jeg smurte med den almindelige creme, men lige lidt hjalp det. Mille, den ældste, klagede også over kløene ben, og dér hjalp cremen heller ikke rigtigt. Og det var så dér brillerne faldt på plads hos mig. For det er jo f.... Pollensæson! Børnene, i særdeleshed August, lider rigtigt meget af børneeksem og dette forværres åbenbart, hos nogle, af pollen. Derfor skyndte jeg mig på apoteket og fik købt et arsenal af Aderma's cremer til tør og irriteret hud. De er nemlig ret fantastiske, da de indeholde hvedekim, som beroliger huden. Og ved i hvad? Det hjalp MED DET SAMME! Som i at børnene sov HELE natten plus to en halv time hver i vuggestuen. Yay!!! Så nu er der igen søvn om natten til os forældre - det er da skønt! 
Dette har givet overskud til, at få lidt mere ud af dagene og i dag tog manden og jeg på kærestetur inden vi hentede børnene og nød solens varme. Vi var liiiige forbi Social Food på Gl. Kongevej og stocke up på nødder, for de har bare de bedste nødder til ingen penge og så får man endda bæredygtighed med i købet. Det kan jeg li':-). På turen kom vi også forbi haven ved Landbohøjskolen. Og hold nu op hvor er det sted bare vidunderligt. Nu er jeg kommet der i en del år, faktisk næsten fast hver dag under mine barsler, og jeg bliver bare mere og mere forelsket. Der er altid noget at se på, for de har jo alverdens træer, blomster og planter. Og lige nu blomstrer træerne og det er det smukkeste syn. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar