søndag den 10. november 2013

Tilbage på banen igen

Det blev vist til lidt af en pause jeg holdt herinde. Jeg havde lykkeligt glemt præcis hvor presset man kan blive når familien rammes af efterårssygdommene.... De få rolige øjeblikke der har været er blevet prioriteret i familiens (og sæson 3 af Downton Abbey's) favør. Egentlig også ret efterårshyggeagtigt:-).
Desuden har vintertid vist sig at være lidt af en udfordring ift børnenes søvnmønster. De vågner kl 05.00 hver morgen, hvor vi forsøger, at få dem til at sove lidt længere, men det går ærligt talt ikke super godt. Nu er det tre uger siden vi gik over til vintertid og der er stadig ikke sket noget. Er der nogle som har nogle effektive råd hér?

 Det siger vist sig selv at mine madplaner er gået helt i vasken. Vi har fået en masse blomkålsmos (børnenes yndling) og lasagne (mandens yndling) hvorimod jeg faktisk ikke rigtig har haft meget appetit.

Min manglende appetit har resulteret i et vægttab som jeg gerne ville være foruden. Altså jeg elsker stadig den flade mave, men vil altså stadig gerne have lidt kurver ik... Jeg valgte derfor at indtage mit tidligere drug of choice nemlig kartoffelchips med dilddip for at få lidt ind på kulhydrat- og saltkontoen, men fy f.... hvor smagte det skidt! Chipsene var gode nok i al deres fedtede salthed, men dippen var simpelthen så sød! Jeg har levet af denne dip i længere perioder.  i mit liv og har aldrig lagt mærke til mængden af sukker i sådan en blanding. Det var virkelig en klam fornemmelse når jeg nu forventede salt og ikke sukker.

På trods af et rimeligt indtag af kulhydrat skete der ikke så meget med vægten??? Det er da lidt sært ik? Nogle der har oplevet at tabe sig for meget på lchf derude? Nu har jeg indført et stykke rugbrød til frokost (knuselsker godt rugbrød :-)) og så håber jeg at jeg kan holde vægten. Måske det også kan blive til lidt chokolademousse i aften i anledning af, at man nu kan få økologiske pasteuriserede æggeblommer juhuuuuu!!! De har altså været alt for længe undervejs, men tror og håber på, at den store indsats fra Dyrenes Beskyttelse mod burhøns og folkets opbakning kommer til at ændre på danskernes indkøb.
Nu må i have en fortsat dejlig søndag - jeg skal i køkkenet og lave gode bøffer med klassikeren blomkålscouscous (til mig selv) og portobellosvampe med hvidløgsost (til manden). Nemt og lækkert:-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar