søndag den 20. oktober 2013

Madplan uge 43

Jeg har forgæves forsøgt at finde en ordentlig madplan på nettet med lchf. Vi handler ind på nemlig.com én gang om ugen hvilket kræver et vis overblik. Desuden kan jeg godt lide tanken om at undgå for meget madspild og forsøger derfor at bruge råvarerne i flere forskellige retter i løbet af ugen.. Lige nu har jeg egentlig masser af tid (på barsel), men jeg frygter lidt, om det kan lade sig gøre, at have det forkromede overblik og ikke bruge al for meget tid på de,t når jeg starter på arbejde igen til januar;-).
Nedenfor ses vores madplan, som begynder søndag, da det er dér vi får vores levering. Hver dag vil jeg forsøge at poste opskriften. Hvis i så en dag mangler inspiration i en travl hverdag kan i jo prøve én af mine ugeplaner og glemme hjernen et andet sted:-)

Søndag: Burrito med hakket oksekød og spidskål
Mandag: Burrito med hakket oksekød og spidskål
Tirsdag: Ostetærte med bacon og blomkålscouscous
Onsdag: Lasagne med proteinpastaplader og blomkålscouscous
Torsdag: Ovnstegt kylling med tomat-/ostesauce, ostegratinerede portobellosvampe og ovnbagte tomater
Fredag: Ovnstegt kylling med tomat-/ostesauce, ostegratinerede portobellosvampe og ovnbagte tomater
Lørdag: Spiser ude

Indkøbsseddel:
1 hel kylling (stor)
3 bk hakket oksekød - burritos og lasagne
1 pk bacon i skiver - ostetærte

2 blomkål - til couscous
2 bk portobellosvampe (almindelige kan også bruges) - fyldte svampe
4 avokado - burritos 
3 bakker tomat - burritos og kylling
1 agurk - burritos 
1 spidskål - burritos 
6 citroner - kylling og couscous
1 potte persille - couscous 
1 løg - lasagne
1 bundt bladselleri - lasagne
2 dåser flåede tomater - lasagne

1 bk æg  - til pastaplader og ostetærte
Smør
1 creme fraiche - burritos
1 flødeost naturel - pasta plader
2 flødeost med hvidløg - fyldte svampe
1 flødehavarti - burritos, lasagne og ostetærte
1 piskefløde - ostetærte og kylling
1 danablue

2 breve taco spice mix (eller man kan lave det selv - jeg gad ikke) - burritos
1 glas salsa - burritos 
2 poser mandler - couscous og ostetærte
Mandelmel fra Funktionel Mad - ostetærte


Ingen kommentarer:

Send en kommentar