søndag den 20. oktober 2013

Burritos med spidskål

Den første ret i min ugeplan er virkelig en no-brainer. Den tager ingen tid, men til gengæld er det en genial familie-hygge-ret. En sød veninde gav mig tippet om at bruge spidskålsblade, istedet for de normale tortillaer og det fungerer virkelig godt synes jeg.
Desværre har jeg ingen billeder af retten da jeg pt. har en ussel dårlig belysning i køkkenet. Det bliver der  heldigvis snart rettet op på:-).
Så får i stedet et billede af en kæk mexicaner i anledningen af det mexicanske madtema:
Ingredienser:
1 pk hakket oksekød
1 pose taco spice mix
½ bakke tomater
½ agurk
½ spidskål
1 dl revet ost af flødehavartien
2 avokado
½ bæger creme fraiche
½ glas salsa

Fremgangsmåde:
Steg oksekødet som anvist på posen med spice mix. Skær imens tomater og agurk ud. Blend avokado med et par spiseskefulde creme fraiche og lidt salt, peber og chili.
Skær bunden af spidskålen og pil bladene af og skyl. Anret salsa, creme fraiche og ovenstående i skåle og spis:-)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar