torsdag den 17. oktober 2013

Om at sove eller ikke at sove og om at drikke kogt æg til morgenmad...

Nå men i nat skulle vi så forsøge os med at børnene, for første gang, skulle sove i samme værelse - UDEN os forældre. Vi fik lagt dem og de faldt faktisk ret hurtigt i søvn, så det var jo egentlig ok. Men det var alt for spændende for mig åbenbart, for min puls kørte hurtigt afsted og kunne slet ikke slappe af..... Sådan går det når man har været på barsel i to år.... Så skal det ikke meget til at skabe spænding;-).
Men i hvert fald så var jeg vågen til at tage mig af August da han stak i et hyl (mareridt måske?) og vækkede Mille. Så ind med ham i vores værelse, igen..., og så ro på.
Jeg er snart tæt på at købe sådan en åndefanger for hvad nu hvis det virkede?!?! Åh altså den kære søvn. Nå men vi prøver igen i nat og krydser alt der krydses kan.

Her til morgen er energien ikke særlig høj så det blev til en æggemælk. Og det lyder bare så nasty altså! Forsøgte mig på opskriften for et par dage siden og blev ret så overrasket. Tror bare man skal tænke eggnog (den engelske juledrik med rom) og så er det slet ikke så dumt. Og det smager helt fantastisk. Æggene gør drikken cremer og lækker. Jeg laver en version med raw cacaopulver, kanel og en bittesmule sukrin. I dag kom jeg hørfrøolie i, istedet for smør/kokosolie, men det var bestemt ikke et hit! Det smagte af varm, gammel fisk.... Holder mig til smør fremover;-).
Det geniale ved denne drik er at den mætter helt vildt og holder mig kørende indtil frokost.
Jeg har ret svært ved at indtage større måltider til morgen og derfor er denne løsning rigtig god.

Opskrift til én portion:

3 dl kogende vand
2 æg
2 spsk smør
2 spsk raw kakaopulver
1 tsk kanel
1 tsk sukrin+ eller sukrin gold (kan sagtens udelades)
Evt. lidt kardemomme, vanillepulver eller ingefærpulver

Fremgangsmåde:
I et stavblenderglas kommes 2 æg, kakaopulver, smør og krydderier. Deri hældes 2 - 3 dl kogende vand. Det hele blendes med en stavblender (pas på med ikke a fylde glasset for meget for det står godt op ad siderne når du blender (tror det er vandets lethed der gør det).
Det tager to sekunder at lave og så er det sååå godt:-)




3 kommentarer:

  1. Glæder jeg mig virkelig til at prøve :)
    Jeg tror også jeg vil lave min blog om til en LCHF-blog, det holder ligesom ikke med kager i længden :)

    SvarSlet
  2. Jeg tror også det er svært at opretholde et større indtag af sukker når man spiser lchf;-). Jeg fik voldsom keto-flu to dage efter vores afternoon tea extravaganza den anden dag. Glæder mig til at læse din blog:-)

    SvarSlet
  3. notanothercupcake.dk ;)

    SvarSlet